B12 en Vegan

Vitamine B12 is een uiterst belangrijk vitamine welke vrijwel alleen via dierlijke producten voldoende kan worden ingenomen. Vitamine B12 zorgt voor energie, een goede weerstand en je spieren. Als veganist of vegetariër kies je bewust voor een bepaalde levensstijl en voedingspatroon.

 

Onderwerpen in dit artikel

- Symptomen B12 tekort

- Sportief en vegan


Symptomen B12 tekort

Mochten er signalen van een vitamine B12 tekort zijn, zoals vermoeidheid, minder goed herstellen na het sporten, iets met je stemming of slechter herstel na het sporten, dan is het belangrijk vitamine B12 aan te vullen in de vorm van supplementen.

Daarbij is het belangrijk goed opneembare hoog gedoseerde preparaten te nemen met de actieve vormen van vitamine B12 aangevuld met folaat en vitamine B6. De actieve vormen die direct door het lichaam gebruikt kunnen worden en waar je ook binnen korte tijd een effect van merkt zijn adenosyl cobalamine of methylcobalamine.

 

Sportief en vegan

Ben je als vegetariër of veganist sportief, intensief bezig met je lichaam en je vetpercentage? Dan is vitamine B12 uiterst belangrijk voor je. In onze samenwerkingen met vele vegan influencers hebben we een onderzoek gedaan naar veganisme en de hoeveelheid spiermassa en vetmassa in het lichaam met onze röntgenanalyse op de DEXA-scan. Daar zien we vaak dat het lichaam er wel slank uitziet maar dat de spiermassa laag is en het vetpercentage hoog. Ook zien we regelmatig een lagere botmassa. Vanuit een wetenschappelijke benadering weten wij dus hoe belangrijk vitamine B12 supplementen zijn bij veganisme. 

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang {{vm.discount}}% korting op je eerste order!

Meld je aan voor het laatste {{:: vm.brand }} nieuws en ontvang exclusieve aanbiedingen. Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang {{vm.discount}}% korting op je eerste order! {{:: vm.brand }} gebruikt je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacybeleid.

Je bent ingeschreven.